Współczesne odżywianie i aktywność fizyczna

Jak pewnie sami zauważyliście, w ostatnim czasie żyjemy coraz szybciej, wstajemy wcześnie, kładziemy się po północy i późno wracamy do domu. Taka jest rzeczywistość, każdy pracuje minimum osiem godzin dziennie, a do tego dochodzą jeszcze dojazdy do pracy ora powroty do miejsca zamieszkania. Popołudniu odbieramy dzieci ze szkół, żłobków, przedszkoli, robimy zakupy, a potem jeszcze zajmujemy się domem. Cały czas pędzimy. Niestety.

W tym zamieszaniu ciężko jest znaleźć czas na aktywność i odpowiednio zoptymalizowaną dietę. Wiele osób wychodzi z domu bez najważniejszego posiłku – śniadania, a przecież powinniśmy je zjeść pół godziny po przebudzeniu. Mało kto je pięć posiłków dziennie, z dużą dawką warzyw oraz odpowiednią ilością wypitej wody. Jak powinna zatem wyglądać zbilansowana dieta?

Na początek śniadanie – mogą to być np. płatki owsiane z bananem lub innymi dodatkami, bakaliami, takimi jak orzechy włoskie, laskowe, czy nerkowca, rodzynki, żurawina. Całość można zalać jogurtem naturalnym, mlekiem, kefirem lub naturalną maślanką. Dla kogoś, kto lubi słodkie, warto polać całość łyżką miodu. Następny posiłek należy jeść za 3 godziny. Drugie śniadanie może być zamienne z pierwszym. Tutaj proponuję kanapkę na ciemnym pieczywie z ziarnami, do tego oczywiście warzywa, sporadycznie ser. Poranne posiłki mogą również składać się z owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego koktajlu. Możecie go wykonać z bananów, jagód i wody; szpinaku, bananów, jabłka, wody, soku z limonki i siemienia lnianego. Są bardzo smaczne i pożywne, podobnie zresztą jak owsianka.

Obiad jest kolejnym posiłkiem, warto go zjeść na ciepło. Tutaj pamiętajcie o dobrym doborze wszystkich produktów. Mięso nie może być głównym i podstawowym składnikiem, nie może być go większa ilość jak warzyw. W porze obiadowej zawsze zjadaj warzywa i omijaj obiady, które składają się z dwóch dań. Lepiej będzie podzielić taki obiad na dwa posiłki. Drugie danie zjedzcie jako obiad główny, a zupa będzie idealna na podwieczorek. Czwarty posiłek może składać się z dietetycznego ciastka bez dodatku cukru. Zawsze musi to być zdrowa przekąska, a nie batoniki lub chipsy.

Kolacja to już ostatni posiłek, zjedzcie zatem coś lekkiego, najlepiej sałatkę z sezonowych warzyw – sałata lub rukola, pomidory, cebulka oraz inne lubiane przez Was składniki, oczywiście w formie dietetycznej.

Przygotowywanie posiłków oczywiście zajmuje czas, którego mamy przecież coraz mniej, dlatego coraz więcej osób decyduje się na zakup diety „pudełkowej”. Każdego dnia rano lub poprzedniego wieczorem dostawca przywozi jedzenie w opakowaniach na cały dzień. Posiłki są zbilansowane oraz odpowiadają konkretnej ilości kalorii, które powinniśmy zjeść w ciągu dnia. To wszystko dobrane względem masy ciała. Takie rozwiązanie pomaga w zachowaniu odpowiedniej diety, pozostaje jedynie pilnować konkretnych godzin posiłków i oczywiście znaleźć czas, by spokojnie zjeść każdy z nich.

Zarówno odżywianie się, jak i aktywność fizyczna, to aspekty, na które mamy coraz mniej czasu we współczesnym świecie. O tym, jak znaleźć chociaż kilka minut na ćwiczenia, dowiecie się z kolejnego artykułu.

Jak oceniasz artykuł?

/ 5.

Dodaj komentarz