Czego powinna uczyć współczesna szkoła?

Zmieniają się czasy, a tym samym zmienia się system nauczania, a szkoła powinna podążać za tymi zmianami. Uczniowie coraz częściej korzystają z Internetu, używają urządzeń mobilnych. Stąd w wielu szkołach podczas zajęć wykorzystuje się narzędzia multimedialne oraz proponuje się znalezienie informacji w Internecie.

Tablice multimedialne pozwalają nauczycielowi na wskazywanie uczniom istotnych informacji bez używania kredy i flamastra. Kolejne elementy wyświetlają się dzięki systemowi dotykowemu. Zmiany kolejnych haseł, kolory i grafiki są dla odbiorców bardziej atrakcyjne. Do tego nauczyciele mogą przesyłać fragmenty przygotowanych wcześniej materiałów uczniom, w ten sposób ograniczając dyktowanie kolejnych notatek.

Podczas lekcji nauczyciele pokazują uczniom, jak korzystać ze słowników i encyklopedii, które znajdują się w sali, jednak do ich obowiązku należy również nauka posługiwania się tymi samymi formami publikacji, tylko w formie elektronicznej.

Ciekawym rozwiązaniem są platformy elektroniczne, gdzie uczniowie mogą wykonywać zadania zlecone przez nauczyciela. Sprawdzają swoją wiedzę i umiejętności nie tylko przed egzaminem, ale w codziennym utrwalaniu przerobionego materiału. Do tego dochodzi jeszcze dziennik elektroniczny, który uzupełniają nauczyciele, a rodzice i uczniowie poprzez zalogowanie się do systemu mają dostęp do ocen. Dzieci mogą komunikować się z wybranym nauczycielem w formie mailowej. Ułatwia im to porozumienie, np. umówienie się na poprawę sprawdzianu lub pierwsze podejście do testu, który już się odbył. Rodzice również mają możliwość wysyłania e-maili do nauczycieli i odwrotnie. Platforma jest bardzo wygodna, szczególnie dla rodziców, ponieważ na bieżąco mogą śledzić obecność uczniów w szkole, postępy oraz tematykę zajęć. Dzieciom, które chorują, również przydaje się dostęp do elektronicznego dziennika – sprawdzają, co było realizowane na lekcjach, dowiadują się, jaka jest praca domowa.

Kolejnym ważnym aspektem jest dostosowywanie treści nauczania z duchem czasu. Dzieci przecież nie będą chciały czytać lektur, które kilkanaście lat temu sprawiały frajdę uczniom. Z pewnością to, co ich otacza jest dla nich interesujące. Jeśli są książki, które akurat wiodą prym na rynku czytelniczym, warto niektóre omówić podczas zajęć. Uczniowie z pewnością docenią takie zachowanie ze strony nauczyciela. Treści dostosowane do obecnych czasów są o wiele łatwiej przyswajane. Należy to zatem wykorzystywać na wielu wykładanych przedmiotach. W przypadku języka polskiego, to współczesne lektury, ale również zwracanie uwagi na język i sformułowania, które pojawiają się w ostatnim czasie. Podczas omawiania tekstu literackiego dzieci powinny skupiać się na wyrażaniu własnych myśli i poszukiwania swojego zdania, a nie bazując na kluczach odpowiedzi. W czasie lekcji matematyki nauczyciel może odnosić się podczas obliczeń do wykonania różnych czynności, na geografii o miejscach ciekawych, ale również o katastrofie ekologicznej oraz o samym wprowadzaniu ekologii do życia w szkole, w domu.

Jak oceniasz artykuł?

/ 5.

Dodaj komentarz

pogrzeby warszawakarnisze elektryczne warszawachemia gospodarczapapier do sublimacjibusy do niemiec rzeszówcalcium caseinate adblu dermatolog wilanówusługi pogrzebowe warszawa praca dla kierowcy praca dla kierowcy stelvio oponytransport do Francji Gril na ogniskoCrocsbibiaparat biorezonansowykomputer dla graczachip tuning ivecoadblue obd emulatorKatalog firmdieta pudełkowa warszawaapartamenty hiszpaniaklinika urody warszawaangielski łódź AdidasPuchary Apartamenty Gdynia Apartamenty ŚwinoujścieKomornik WarszawaUkładanie kostki brukowej Warszawa wywóz smieci warszawa Hotel Kaszubynaprawa volvo warszawapralnia odzieży roboczejzmysłowa bieliznapochłaniacze wilgoci bilety na barceloneirygatory stomatologicznemebleanodowanieimplanty karkówKancelaria adwokacka GdyniaKancelaria adwokacka Warszawa