Aktywność fizyczna we współczesnym, zabieganym świecie

Jeśli zastanowicie się, ile kroków robicie każdego dnia, niejednokrotnie dojdziecie do wniosku, że nie jesteście w stanie zrealizować nawet minimalnej ilości. Dlaczego? Do pracy jeździmy samochodami, ewentualnie kilka minut zajmuje nam dojście na przystanek i jedziemy komunikacją. W pracy przyjmujemy pozycję siedzącą, często wprowadzając przy tym nieprawidłową postawę, którą następnie utrwalamy. Powroty do domu to również znikoma ilość ruchu. I tak nasze mięśnie są coraz bardziej spięte a my odczuwamy nieprzyjemny ból.

Jak poprawić swoją aktywność fizyczną, gdy brakuje czasu? Zacznijmy od drogi do pracy – może od czasu do czasu można by było wybrać rower zamiast korzystać z auta lub komunikacji? Nie dość, że będzie to dobre rozwiązanie dla organizmu, to jeszcze korzystne dla środowiska. Druga opcja to aktywność w pracy – co godzinę powinniśmy odejść od biurka, przejść się, popatrzeć w dal. Możemy również wykonać ćwiczenia, które są wskazane dla osób, które pracują w pozycji siedzącej.

Na barki i kark można ćwiczyć w pozycji siedzącej z opartymi plecami, nie zapominajmy również o ćwiczeniach oczu, przecież zdrowie jest najważniejsze. Po pracy również nie powinno nam brakować ruchu. Jeśli musimy od razu wracać do domu, warto poradzić sobie ze wszystkimi obowiązkami domowymi, by wieczorem przed telewizorem lub komputerem wykonać trening. W sieci dostępnych jest wiele filmów, gdzie trener dokładnie pokazuje jak wykonać ćwiczenia i razem z nim można zrealizować całe zajęcia, bądź ich część. Wówczas można dobrać długość treningu. Gdy mamy mniej czasu, wybieramy krótszy, ale bardziej intensywny. Kiedy natomiast możemy sobie pozwolić na dłuższą aktywność, ruszajmy się dłużej. Dobrym pomysłem jest od razu po pracy wstąpić na siłownię, basen lub klubu sportowego. Po powrocie do domu często nie chce nam się już wychodzić i odpuszczamy ćwiczenia. Kiedy od razu będziemy przygotowani, udamy się na trening zgodnie z planem. Inną opcją na motywację do aktywności są różnego typu aplikacje na urządzenia mobilne. Twój osobisty trener pomoże przypilnować realizowanie treningu, automat będzie odliczał i pokazywał kolejne ćwiczenia. W kalendarzu będziesz zapisywać zrealizowany dzień ćwiczeń oraz liczbę spalonych kalorii. Coraz większą popularnością cieszą się zegarki, tzw. hand watch’e. Podczas aktywności kontrolują ilość kroków, ciśnienie i puls. Dodatkowo za ich pomocą otrzymujemy powiadomienia, które pojawiają się na telefonie. W każdym smartfonie jest możliwość kontrolowania liczby kroków, z czasem możecie zwrócić uwagę, że jest ich za mało. Wtedy w drodze do domu wysiądźcie jeden przystanek wcześniej lub wejdźcie po schodach, zamiast jechać windą. Oczywiście dobrze jest mieć w sobie na tyle chęci, żeby popołudniu lub rano korzystać z aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Nie dość, że ciało zupełnie inaczej funkcjonuje, to jeszcze organizm jest dotleniony.

Niezależnie od tego, jak i gdzie pracujecie pomyślcie, że jesteście młodzi, a odczuwacie bóle ciała takie jak niektóre starsze osoby. Pomyślcie zatem wcześniej i dbajcie o swoje ciało. Zyskacie więcej energii na realizowanie kolejnych celów!

Jak oceniasz artykuł?

/ 5.

Dodaj komentarz

pogrzeby warszawakarnisze elektryczne warszawachemia gospodarczapapier do sublimacjibusy do niemiec rzeszówcalcium caseinate adblu dermatolog wilanówusługi pogrzebowe warszawa praca dla kierowcy praca dla kierowcy stelvio oponytransport do Francji Gril na ogniskoCrocsbibiaparat biorezonansowykomputer dla graczachip tuning ivecoadblue obd emulatorKatalog firmdieta pudełkowa warszawaapartamenty hiszpaniaklinika urody warszawaangielski łódź AdidasPuchary Apartamenty Gdynia Apartamenty ŚwinoujścieKomornik WarszawaUkładanie kostki brukowej Warszawa wywóz smieci warszawa Hotel Kaszubynaprawa volvo warszawapralnia odzieży roboczejzmysłowa bieliznapochłaniacze wilgoci bilety na barceloneirygatory stomatologicznemebleanodowanieimplanty karkówKancelaria adwokacka GdyniaKancelaria adwokacka Warszawa